Ανακοίνωση με αφορμή την κινητοποίηση της ΟΛΜΕ και τα αιτήματα για Τεχνική κι Επαγγελματική Εκπαίδευση εξέδωσε ο τομέας Παιδείας της Νομαρχιακής Επιτροπής ΠΑΣΟΚ Ημαθίας. Στην ανακοίνωση αναφέρει τα εξής: «Η Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση είναι αυτή που υπέστη τις πλέον αρνητικές συνέπειες από την προχειρότητα, την ανευθυνότητα, την πολιτική ανεπάρκεια εκπαιδευτικού σχεδιασμού και παραγωγής συγκεκριμένης εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης. Πριν και κατά την διάρκεια ψήφισης του ν. 3475/06 για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, το ΠΑΣΟΚ είχε επισημάνει και αναδείξει τα αδιέξοδα, τις στρεβλώσεις,
τα λάθη, τα προβλήματα που θα δημιουργούσε η εφαρμογή αυτού του νόμου στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές, στους γονείς τους και τις παράγωγες αρνητικές συνέπειες που θα είχε στο κοινωνικό και παραγωγικό περιβάλλον. Όλες οι προτάσεις, ακόμη και οι πλέον τεκμηριωμένες κρίθηκαν ακατάλληλες. Αντίθετα υιοθετήθηκαν προτάσεις, άγνωστο ποιών, παρακάμπτοντας θεσμικά, διοικητικά και επιστημονικά όργανα.
Η ποιο ισχυρή καταγγελία του συνόλου των εκπαιδευτικών φορέων είναι η έλλειψη ουσιαστικού διαλόγου για τα θέματα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Δεν έχει το Υπουργείο Παιδείας αντιληφθεί ότι, ο κοινωνικός διάλογος θεωρείται πλέον κεκτημένο για την Ελληνική κοινωνία και αυτό έχει κατοχυρωθεί ως κοινωνική λειτουργία από το ΠΑΣΟΚ. Τα αποτελέσματα της πολιτικής του είναι δραματικά. Μείωση κατά 30% των εγγραφών στην Επαγγελματική Εκπαίδευση τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του νόμου σε σχέση με το προηγούμενο έτος που λειτουργούσαν τα ΤΕΕ. Ειδικά στο λεκανοπέδιο της Αττικής, η μείωση των εγγραφών έφθασε στο 43% (42.8%). Ανασφάλεια, αβεβαιότητα και ανησυχία για το εργασιακό μέλλον των χιλιάδων υπεράριθμων εκπαιδευτικών που έχουν προκύψει από την κατάργηση σχολικών μονάδων και ειδικοτήτων και από την μείωση των μαθημάτων ειδικότητας στα Επαγγελματικά Λύκεια.
Ο καθορισμός των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ αποτελεί παροιμιώδη περίπτωση ανευθυνότητας, προχειρότητας και ανικανότητας διαμόρφωσης εκπαιδευτικής πολιτικής. Χωρίς καμιά μελέτη ή υπάρχουσα έρευνα, χωρίς διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους, τους παραγωγικούς και κοινωνικούς φορείς σε περιφερειακό επίπεδο, χωρίς συντονισμό και συνεννόηση με τα παραγωγικά Υπουργεία, χωρίς κριτήρια και έστω στοιχειώδη τεκμηρίωση, καταργούν ειδικότητες, κατακερματίζουν τομείς και μοιράζουν αυθαίρετα τις ειδικότητες στις δύο σχολικές μονάδες, μεταφέρουν ειδικότητες που είναι δεδομένο ότι απαιτούν ισχυρή θεωρητική υποστήριξη στις ΕΠΑΣ και το αντίστροφο. Κάθε πίεση, κυρίως ομάδων ή προσώπων που βρίσκονται κοντά στα γραφεία της ηγεσίας του Υπουργείου και ανάλογα με την ισχύ τους, μπορούν να δημιουργήσουν ένα τομέα με 7 ή 8 ειδικότητες, ενώ άλλοι επαγγελματικοί τομείς μπορεί να έχουν 1ή 2 ειδικότητες σε αντίθεση με υπάρχουσες μελέτες που προσδιορίζουν συγκεκριμένες ειδικεύσεις κυρίως στον δευτερογενή τομέα της οικονομίας.
Είναι εμφανής πλέον η ανασφάλεια και αβεβαιότητα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για την πορεία των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, με αποτέλεσμα να προχωρούν σε αποσπασματικές διορθώσεις των πρόσφατων πολιτικών της επιλογών χωρίς σχέδιο ή στρατηγική. Το σίγουρο είναι ότι, έχουν φθάσει σε αδιέξοδο με αποτέλεσμα τώρα να ζητούν διάλογο και τις απόψεις των φορέων γεγονός που είχαν απορρίψει πριν από την ψήφιση του νόμου. Τώρα αντιλήφθηκαν ότι, η πολιτική αλαζονεία που υπέδειξαν σ' όλη την προηγούμενη περίοδο έβλαψε την εκπαίδευση την κοινωνία και την ανάπτυξη. Ο εμπαιγμός της «ισότιμης πρόσβασης» στην τριτοβάθμια Εκπ/ση των αποφοίτων ΕΠΑΛ, δεν βρήκε πρόσφορο έδαφος στην εκπαιδευτική κοινότητα, εφόσον ήταν δεδομένο ότι η συγκεκριμένη πολιτική επιλογή με την υπάρχουσα δομή και εκπαιδευτικό περιεχόμενο αποτελούσε μόνο ένα θεωρητικό μοντέλο χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα.
Ο αποκλεισμός τους από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ήταν περίπου σίγουρος λόγω της σημαντικής υστέρησης στα εξεταζόμενα μαθήματα σε σχέση με τους μαθητές των Γενικών Λυκείων. Φαίνεται όμως ότι και η ανεπάρκεια έχει τα όριά της, με αποτέλεσμα να αντιληφθούν, μετά από γενική κατακραυγή, ότι με την ακολουθούμενη εκπαιδευτική πολιτική περιόριζαν απελπιστικά την πρόσβαση των αποφοίτων της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιήσουν και το υπάρχον ήδη σύστημα εισαγωγής στα ΤΕΙ με ποσοστό. Ο κατάλογος θα μπορούσε να συνεχιστεί με αναφορά σε ποικίλα άλλα προβλήματα, όπως στα προβλήματα που παρουσιάζονται από τους φραγμούς που θέτει το σύστημα στην εκπαιδευτική πορεία των μαθητών, από την έλλειψη των γενικών μαθημάτων στις ΕΠΑΣ, στην ανεπάρκεια της διοίκησης της εκπαίδευσης, κυρίως σε κεντρικό επίπεδο.
Οι εκπαιδευτικοί αγωνιούν γιατί γνωρίζουν. Αγωνίζονται γιατί ανησυχούν. Διεκδικούν γιατί θέλουν ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα και μια καλύτερη κοινωνία. Το ΠΑΣΟΚ με τις πολιτικές και στρατηγικές που παρουσιάζει στο πρόγραμμά του για το εκπαιδευτικό σύστημα και ειδικά για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, και κυρίως με την εξειδίκευση των προτάσεών του, αντιμετωπίζει τα προβλήματα που έχουν σωρευθεί από τους πειραματισμούς, την προχειρότητα, και την ανεπάρκεια των πολιτικών της κυβέρνησης. Στηρίζουμε τις πρωτοβουλίες των καθηγητών για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση. Στηρίζουμε πρωτοβουλίες που βελτιώνουν την ποιότητα της εκπαίδευσης, διαμορφώνουν ικανοποιητικές συνθήκες σύνδεσης της εκπαίδευσης με τις κοινωνικές ανάγκες, εξασφαλίζουν ένα ασφαλές περιβάλλον για τον εκπαιδευτικό και του διασφαλίζουν όλες εκείνες τις ευκαιρίες για ένα αποτελεσματικό έργο. Στηρίζουμε κάθε πρωτοβουλία που ανοίγει το σχολείο στην κοινωνία και μετατρέπει το Τεχνικό και Επαγγελματικό σχολείο, σ' ένα σχολείο πρώτης και συνειδητής επιλογής που μπορεί να εξασφαλίσει στον απόφοιτό του κοιν
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου