Πέραν αυτών όμως, η συντήρηση και η λειτουργία της Εγνατίας Οδού, του πιο μεγάλου και σύγχρονου αυτοκινητόδρομου της χώρας, κοστίζει 80-100 εκ. ευρώ το χρόνο. Το δίκαιο είναι, τουλάχιστον για την συντήρηση και τη λειτουργία να πληρώνουν οι χρήστες, είτε πρόκειται για απλές μετακινήσεις, είτε πρόκειται για επαγγελματικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Έχουμε πει ότι στους πρώτους μήνες του 2011 θα έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτηση προσωρινών, συμβατικών διοδίων. Είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την οριστική τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων, από το 2012, τα οποία θα είναι πιο λειτουργικά, δικαιότερα, ειδικά για τους συχνούς χρήστες της Εγνατίας και επιπλέον θα έχουν αρκετά χαμηλότερη τιμή σε σχέση με τα διόδια των άλλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας.
Σε ότι αφορά τα τριπλά διόδια σε Μάλγαρα, Αιγίνιο και Κλειδί, θα ήθελα να πω ότι υπήρχαν μόνο στον σχεδιασμό της προηγούμενης κυβέρνησης. Όπως θα γνωρίζεται, τα διόδια του Αιγινίου έπρεπε να λειτουργούν εδώ και καιρό, με βάση τη σύμβαση του 2007. Παρόλα αυτά δεν λειτουργούν, μετά από συνεννόηση με τον παραχωρησιούχο. Τα οφέλη των κατοίκων της Πιερίας και ιδιαίτερα του Αιγινίου είναι πολύ σημαντικά, γι αυτό οι κάτοικοι του Αιγινίου ευχαρίστησαν την κυβέρνηση δυο φορές με δημόσιες ανακοινώσεις τους.
Τα διόδια στο Κλειδί Ημαθίας θα αφορούν μόνο τις μετακινήσεις από Αθήνα προς Κοζάνη και αντίστροφα. Δεν αφορούν τις μετακινήσεις από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, από Θεσσαλονίκη προς Κοζάνη και από Κοζάνη προς Θεσσαλονίκη. Σε διαφορετική περίπτωση, για το ταξίδι από Αθήνα προς Κοζάνη και αντίστροφα, θα διανύονταν περίπου 100χλμ και δε θα καταβάλλονταν καθόλου διόδια.
Με εκτίμηση
Γιάννης Μαγκριώτης
Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου